Dag 7 - Din bästa vän

Jag har två riktigt bästa vänner, så jag tänker berätta om båda två.

1. Nemå
Nemå och jag är skrämmande lika i huvudet, vi tänker alltid på samma saker. Hon är en person som jag ser upp till sjukt mycket, och jag är väldigt glad att jag har henne.
Vi lärde känna varandra när vi var typ 6 år gamla, och vi har en del minnen från den tiden. Sedan flyttade jag utan att meddela henne, något hon inte har förlåtit ännu xD Men sedan träffades vi igen när vi började i samma klass på gymnasiet, och vi klickade direkt. 
Älskar att vi bara kan sitta i korridoren i skolan och gapskratta åt samma saker utan att utbyta ett ord. Saknar när gamla treorna gick på skolan och vi hade så många smeknamn på alla att vi till slut glömde bort vem som var vem.
Nemå och jag brukar gå på stan och fika ibland, tyvärr händer det inte så ofta som det borde. Men när det väl händer så har vi sjukt kul, vi kan sitta och gråtskratta och prata minnen i timmar!
Nemå och jag hjälper varann bäst vi kan, och jag hoppas att vi kommer fortsätta med det när vi slutat skolan, för jag behöver verkligen henne!


Hon är bäst!
Och som ni ser, så är vi helt normala.


2. Pontus
Pontus och jag lärde känna varandra på en stadsfest, och sedan umgicks vi rätt mycket efter det. Tyvärr kände vi inte varann så bra då, utan trampade på varandras tår vilket gjorde att vi gled ifrån varandra. På den tiden sökte han inte hjälp hos mig som han gör nu. Jag vet inte exakt när vi gick från kompisar till vänner, men jag är väldigt glad att vi gjorde det. 
Jag litar på honom väldigt mycket, för jag vet att jag alltid kan höra av mig, och jag vet även att han gör det när allt rasar.
Pontus har hjälpt mig mycket med allt, för han vet så mycket om livet. Oavsett om det har handlat om skola, kärlek, vänskap eller livet i allmänhet så har han alltid haft de rätta svaren.
Han har gått igenom så himla mycket, och det har gjort honom stark.
"What doesn't kill you makes you stronger"
Men det var just då, när han precis kommit hem från psyket som jag visste att han var min bästa vän. För jag har aldrig varit så orolig och nerbruten som den där gången, och jag hoppas att det aldrig behöver hända igen. När jag träffade honom nästa gång så sjöng han, och skrattade. Det är konstigt att något kan gå över så fort. 
Jag är sjukt glad att jag får finnas i hans liv, och att han litar på mig. Och jag hoppas att det kommer vara så länge, för precis som med Nemå så behöver jag honom. 



Postat av: ellenschutz
2011-02-07 - 16:00:49

sv; jag med ! älska att de är utförsäljning också :)

URL: http://ellenschutz.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0