10 saker som är bra med mig/ 10 saker som är dåliga med mig

+ Jag bryr mig om andra mycket, och gör allt jag kan för att de ska må bra. Och jag ställer upp och finns där när någon av de människorna behöver stöd eller någon att prata med.
+ Jag är nästan alltid trevlig, även mot folk jag inte känner, och jag älskar att lära känna nytt folk.
+ Jag är rädd om mig själv, och gör ingenting jag inte vill göra om jag absolut inte måste.
+ Jag är en omtänksam och kärleksfull flickvän, tycker jag själv iallafall.
+ Jag är sparsam och försöker tänka på om jag verkligen behöver det jag köper eller om det bara är ha-begäret i mig som spökar.
+ Jag är bra på att formulera mig i ord och bild.
+ Jag är bra på att lyssna och förstå, och kan därmed hjälpa vänner med problem osv.
+ Jag är en sjuhelvetes filosof.
+ Jag tänker på att ta vara på de små, men ack så fina ögonblicken.
+ Jag tycker faktiskt ofta att jag ser bra ut, och de dagar jag känner mig skitful har jag lärt mig att gilla läget.


- Jag är som en berg-och-dal-bana, och kan vara sjukt irriterande och jobbig, både mot min pojkvän och mina vänner.
- Jag säger att jag vill gå upp i vikt, men verkar tro att kilona ska hoppa på mig av sig självt. Jag MÅSTE börja äta bättre.
- Jag failar i skolan, fast jag egentligen vill att det ska gå bra.
- Jag har svårt att inse att vänskap inte lever för alltid om man aldrig hör av sig.
- Jag är lat.
- Jag är dålig på att hålla ordning i mitt rum.
- Jag kan bli sjukt osäker och tillbakadragande i fel sällskap, speciellt ifall personerna omkring mig har druckit aningen för mycket alkohol.
(min rule #1; lita aldrig på fulla människor, oavsett om de verkar "normala")
- Jag är inte jättebra på att laga mat. Men tillsammans med någon så tycker jag det är kul, och då blir det enklare.
- Jag har svårt att komma upp på morgonen, därav alltför många ofrivilliga sovmorgnar från skolan.
- Jag är dålig på att uppdatera min blogg.

Haha, det sista var lite ironi bara, ska bli bättre.
Rätt bra självförtroende måste jag dock ha, det var jättesvårt att komma på dåliga saker haha!
Sådana här listor tycker jag att alla ska göra, för det höjer självkänslan och påminner en om de sakerna som faktiskt är bra, samtidigt som det får en att tänka lite extra på de "dåliga" sakerna.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0