Om östgötapendeln

Östgötatrafiken har ersatt alla sina tåg med bussar de senaste två dagarna pga fordonsfel. Hade det varit en gång en dag så hade jag haft förståelse, om ett tåg går sönder så kan de kanske inte flytta på det i tid till att nästa tåg ska gå, så då får de sätta in en buss.

Men detta har hållt på i två dagar nu! Så Robin kunde inte komma hit igår för det gick inga tåg alls.
Jag tycker det är så sjuukt dåligt av östgötatrafiken. När en vän till mig hade ringt och frågat när de trodde att tågen skulle fungera igen kunde de inte svara på det, så de vet alltså inte om det tar en timme från nu eller en vecka.
Folk kan inte ta sig till skolan i tid pga att det tar längre tid med buss än med tåg, och lärare kommer försent också.
Östgötatrafiken är verkligen glädjedödare, för usch vad de förstörde min dag igår!
Tydligen så är det samma skit idag också. Och detta verkar inte ens ha någonting med snön att göra!!
ÅÅH jag blir så arg på dom!

De har precis köpt nya tåg för flera miljoner kronor, som det inte ens finns biljettatuomater på så de förlorar massa pengar för alla åker gratis, och sen går allt sönder!
Det drabbar ju liksom inte bara dem heller som de verkar tro, för det verkar vara sjuuukt jobbigt att behöva sätta in bussar för att folk ska komma fram, det drabbar ju precis alla som pendlar till skola/jobb/fritid osv.
Det enda de har att komma med är en jävla ursäkt, och den hjälper ju inte precis länge.
Så Östgötatrafiken, skärp er, för folk har tröttnat!!


Postat av: Angelica Lindh
2011-01-12 - 14:22:40

Jag kunde fan åka till skolan igår både hem och dit och jag går i lkpg ;o

URL: http://lifeofangelica.devote.se


Postat av: ELIOTT
2011-01-12 - 17:23:41

sv: Ja, men hon verkar må bättre nu iaf! Men som sagt, hoppas det inte är värpnöd. Men känns som om symptomen skulle vara värre då. Anar att Elvis, en annan dvärgis vi hade i familjen dog av värpnöd nu när jag läst på ännu mer om just det, hon dog ju av värsta epeleptiska anfallen, vilket de tydligen kan få då D:

URL: http://thoughtsinreverse.blogg.se/


Postat av: Nathalie
2011-01-12 - 19:41:07

Ja, det har jag! Konflikträddare människa får man leta efter, fy fan! Gillar inte honom alls :@

URL: http://newfield.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0