Blev utkastad från 55:an på grund av sin alternativa stil



Läste en artikel i Extra Östergötland som entligt mig var helt sjukt. Restaurangen och krogen 55:an i Linköping vägrade servera denna killen, på grund av hans alternativa stil. Han hade tuppkam, linne (det han har på bilden) och kilt. 
Till tidningen sa ägarna att det var på grund av att hans linne var alldeles för urringat, och att de inte tillät det, men Petter gav en helt annan historia. Enligt honom hade ägaren sagt att "vi serverar inte din sort" och "vi vill inte bli beblandade med sånna som du". På restaurangen satt det även flera, både killar och tjejer, som bar liknande linnen.

Jag tycker detta är så SJUKT idiotiskt. Neka någon för hans stil, för att han vågar vara sig själv är så fel. Och att sedan skylla på något så dumt som hans linne är ännu värre. Så fegt!
Är det bara jag, eller är detta rasistiskt?
Hur som helst så tänker jag skippa 55:an i fortsättningen. Inte för att jag går ut speciellt ofta, men där sätter jag inte min fot igen.


Postat av: ice - kubiiix
2011-06-20 - 15:36:39

i know him !!! :O

URL: http://lakubix.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0