Studiebesök

Idag var jag på studiebesök med min naturkunskapsklass på en gård som heter Valla. Vi fick frukost i form av nybakat bröd med ost och marmelad, och så berättade hon som bodde där hur de hade startat upp sitt bageri och hur de odlade osv. Sedan fick vi gå och klappa kossorna, SÅ MYSIGT! Kalvarna var lite rädda och ville inte komma fram, men de större korna nosade på händerna. Trots att jag i stort sett är uppväxt med kor eftersom farmor och farfar hade det, så kändes det fett ovant. 
Tog dock inga bilder på dom :(

Nu ska jag snart äta mat, fixa mig, och sen dra till tåget. Tillbringar som vanligt helgen i Motala!


Tänkte redigera den här bilden, men nu funkar inte mitt ps IGEN, och jag orkar inte krångla med det nu så ni får den oredigerad. Och typiskt nog är piercingen sne, och jag såg inte det förrän efteråt :( Den är alltså inte sådär sne i vanliga fall, men den snurrar sig lite.


Postat av: Anna - rösta på mig och bli länkad!
2011-05-21 - 13:43:44

Kossor är så himla underbara :)



Det är så att jag tävlar för att bli "Lyssnarnas sommarpratare i P1" den 20:e juli. Vore jättesnällt om du ville rösta på mig. Som tack blir du länkad på min blogg.

Om du inte vill så är det bara att bortse från det här, men skickar länken ifall du vill:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=4484132



Tack på förhand!

URL: http://annaanstensen.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0