Ica glass



Nu i veckan så har jag testat ICAs egna Ben & Jerrys-glass, och tänkte nu skriva några tankar om den, ifall någon av er har haft funderingar :)

Glassen finns såklart bara på ICA och kostar 36 :-. Det finns fyra olika smaker, Choklad och vaniljglass med browniebitar och kakdeg som jag testade, någon med kolaglass och mandlar, och sedan var det två chokladglassar. Jag är inte speciellt förtjust i chokladglass så jag blev lite besviken över att det inte fanns någon med bara vanilj, förutom kolan då.

Min första tanke var att glassen var väldigt smulig och kornig, det var som att det var kaksmulor istället för kakdeg. Sedan blev jag väldigt besviken på att jag inte hittade någon kakdeg, eftersom det är det godaste som finns! När jag hade ätit ungefär halva burken kom jag över min första bit kakdeg, DOCK fanns det bara fyra stycken i hela burken. Skittråkigt :(
Kakdegen och browniebitarna var himla goda, men det var ändå inte som äkta BJ. 

Personligen tycker jag att det är värt att betala 10 spänn extra för the real deal, men jag kommer nog ändå testa kolaglassen någon gång.

Sedan kom Robin på världens bästa namn för denna glassen, nämligen;



FATTA VA BRA?!!



Postat av: Anonym
2011-11-29 - 21:09:05

- Okej ja alla har vi olika synpunkter.

Angående inlägget & namnet, haha var nästan lite kul där ju med "ICA jerrys" hahah...



Förövrigt, kul att du är med och tävlar & lycka till! :)

Postat av: EMJA
2011-11-30 - 10:07:26

Jasså har ica sån glass också nu, de borde man testa någon gång :D men som du säger, de lär ju inte slå riktigt B&J :)

URL: http://emja.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0