Jag behöver en skrivarkväll

Fan vad jag behöver en skrivarkväll nu asså! Dock är det ju väldigt svårt när det är sommarlov (har jag ens lov?) och man inte är hemma så mycket. Och att planera en skrivarkväll är typ det mest korkade jag har gjort i hela mitt liv. Inspirationen kommer ju inte på beställning direkt.
Som igår kväll, när jag verkligen var tvungen att sova för jag skulle upp tidigt idag, vad tror ni jag gjorde då?
Jo, jag låg och spelade upp PERFEKTA scenerna i huvudet, med perfekta dialogerna och allt! Hade jag skrivit ner det så hade det blivit my masterpiece of the year, I tell you! Men det gjorde jag ju såklart inte.
Jag ORKADE inte slå på datorn och skriva för jag var så trött, så jag tänkte att "jag kommer nog ihåg det imorgon så jag kan skriva ner det då".
Gjorde jag det när jag vaknade imorse? Svar nej.
Låg aslänge och försökte få tillbaka scenerna i huvudet, men inte fan gick det.

Nu ska jag ju iväg ikväll och är förmodligen borta större delen av veckan, och veckan efter det med kanske. Det blir ju lite oplanerat såhär på sommaren, man gör vad man känner för typ. Så vi får se hur det blir med den där skrivarkvällen.
ÅH vill ju bara komma över hindret jag är vid nu och kunna fortsätta skriva på novellen!!!


ablalbalbal till er som skiter i mitt skrivande och novellhelvetet: Förlåt. KAN BARA INTE SLÄPPA DET.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0