Om kroppskomplex och undervikt.



Jag har suttit länge och funderat över om jag ska skriva det här inlägget eller inte. Men sedan tänkte jag, fuck society, fuck alla som säger att man inte får vara nöjd med sin kropp, fuck alla som kommer ta illa upp. 

Jag hamnade i en diskussion om kroppar med en kompis för ett tag sedan. Och vi kom fram till att det är så sjukt illa, att man aldrig kan få vara nöjd idag. Det är inte okej att säga "jag gillar min kropp". Är du smal ska du tycka att du är för smal, och är du större så ska du tycka att du är tjock. Du får aldrig tycka att du duger. 
Visst låter det sjukt? Men det är ju så det är idag, hur många bilder ser ni inte på facebook och andra medier idag som handlar om "drömkroppen"? 

Jag är väldigt nöjd med min kropp. There, I said it. Självklart finns det saker jag har komplex över, och kommer väl alltid ha det, men över lag så är jag nöjd. Min kroppsform, min vikt, mitt utseende. Jag älskar det.
Jag vet att många (mest i gymnasiet jag gick på) trodde att jag var anorektisk ett tag. Men då ska jag tala om för er, att jag har aldrig någonsin varit anorektisk. Jag är smal nog för att klassas som underviktig, har ett lågt BMI osv. Så underviktig kan ni kalla mig hur mycket ni vill. Men anorexi är en sjukdom. Det är en stor skillnad. 
Jag har aldrig velat svälta mig själv, eller gå ner i vikt. 
Som minst vägde jag 43 kilo vid 18 års ålder, och då kämpade jag till tårar för att gå upp i vikt. Jag blev ännu mer depirmerad på grund av det, och började skolka osv. Jag lät helt enkelt min kropp avgöra allt. Jag är byggd på det här sättet, och jag har svårt för att lägga på mig. Men det förstod jag ju inte då. 
Idag väger jag 52 kilo, och jag tränar lite granna för att få kroppen i form. Inte så mycket som jag borde dock, är ganska lat. Jag älskar skräpmat, chips och läsk. Jag äter nog mer snacks än en genomsnittlig svensk haha, men ändå förändras inte min kropp. 

Jag är den finaste människan i mitt liv, och ni borde vara de finaste människorna i era liv.
Var nöjda med det ni har, och var glada över att ni är friska. Tänk på allt ni har, istället för vad ni inte har. 


Postat av: Felicia
2013-02-09 - 17:09:44

Gud vad fantastiskt skrivet och jag förstår att du är nöjd med dig själv. Fler borde absolut tänka och få känna sådär! :)

Svar: Tack så jättemycket! Precis, alla borde kunna vara nöjda med sig själv, och sluta tänka så mycket på samhällets ideal!
Corny

URL: http://popkrock.blogg.se


Postat av: Ellen
2013-02-09 - 20:36:22

Du träffar precis rätt, mitt i prick! Du ska vara nöjd, för du är perfekt som du är, precis som jag! ;)

Svar: Du är perfekt, puss <3
Corny

URL: http://flumeriders.blogg.se


Postat av: Sofie
2013-02-10 - 10:45:45

Tänk om alla kunde känna sådär! HEJA DIG!!! :*

Svar: Exakt! Vill bara att alla ska vara nöjda med det de har! Alla är så himla fina ju! Puss på dig :*
Corny

URL: http://themusicneverstops.blogg.se


Postat av: Nathalie B
2013-02-10 - 15:15:25

Så bra skrivet! Du är superfin och det är bra att du är nöjd med dig själv, önskar fler kunde känna så (däribland mig själv)

Svar: Tack så himla mycket! Förhoppningsvis kommer du, och många andra också att göra det så småningom <3
Corny

URL: http://wolfshriek.blogg.se


Postat av: emelie▲eyebe
2013-02-13 - 10:54:12

skön inställning! Så ska det låta! jag är också väldigt nöjd med mig själv faktiskt :)

Svar: Det ska du vara <3
Corny

URL: http://eyebe.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0