Åker till Amsterdam.

Jag är så sjukt arg och chockad efter vad som har hänt den här veckan, och jag känner att jag har redan berättat halva storyn här så jag måste ju förklara. Jag och Martin skulle ju flytta 1a juni. Vi hade fått ett andrahandskontrakt på en 3a i Linköping, skickat in alla tillstånd och allt var klart. Men 12 dagar innan vi ska flytta upptäcker vi att de tar ut för hög hyra, 7500 istället för 6200 och efter ett samtal med HSB får vi veta att de inte får göra så. Så vi tänker länge på det och bestämmer oss att det är bäst för oss att berätta detta för de vi ska hyra av så att det inte uppstår några problem senare. 
Men då vänder allt, och plötsligt ska de inte hyra ut lägenheten längre, och de säger till både oss och HSB att de ska bo kvar istället. Vi blir dumpade, och de ringer HSB och tar bort vårt tillstånd. 12 dagar innan vi skulle flytta. 
(har även REDAN hittat lägenheten ute på blocket till uthyrning igen)
Vi hade planerat ALLT, från möblering till vilken buss som var lättast att ta till stationen på morgonen. I huvudet bodde vi redan där, vi var så redo. Men nu står vi utan lägenhet, och vi letar återigen febrilt. Finkammar Blocket och alla bostadssidor vi står i kö på, men det tar ju tid. Just nu känns bara allt värdelöst.

Så istället för att sitta hemma och deppa den 1a juni så bokade vi en resa till Amsterdam 1-5 juni. Vi ville ju åka innan, men när vi fick lägenheten så bestämde vi oss för att vänta med det och fokusera på vårt nya boende.
Slutar jobbet 31 maj även så det ska bli sååå skönt med semester ett tag!!

Nu tar vi nya tag och lägger smutsiga människor bakom oss ♥





Postat av: Blubb Svensson
2015-05-24 - 20:14:41

Men usch vilken dålig stil av dem men hoppas det löser sig med boende och ha en jävligt härlig resa istället, se till och njut. :)

URL: http://www.nouw.com/blubbandzombie


Postat av: Gosia
2015-05-26 - 00:56:30

Usch va jobbigt! Hoppas det fixar sig!
För övrigt så var jag ju i Amsterdam nyligen och det är sååååå nice stad! Finns sjukt mycket att se och göra + det är en over all myskänsla på den!

Svar: Ja :/Ja men jag såg det på din blogg, det verkade så himla fint! Kan du inte lista lite saker som man borde se? Fina kvarter osv? :)
Corny

URL: http://gosias.blogg.se


Postat av: Lotta
2015-05-26 - 12:53:49

Tråkigt med lägenheten.. Det finns ju tyvärr fullt av fula fiskar som inte drar sig för att lura folk.

Men shit vad härligt med Amsterdam! Har länge velat åka dit! Du får skriva mycket om vad du tyckte om resan sen, så jag får lite tips och ideér. :)

Ha en bra dag!

Svar: ja, tyvärr kan man inte lita på någon... men vi har redan lite andra lgh på g så vi kämpar vidare :) absolut, ska försöka ta massa bilder och berätta om resan här sen :)
Corny

URL: http://bakningifokus.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0