Utvärdering Lush-produkter

Seanik
Seanik Shampookaka

Vår havsinspirerade schampokaka är gjord på karragenalg och sjögräs som blir till en fantastiskt mineralrik géle som ger ditt hår massor med fukt. Havssalt ger fyllighet och studs, och citronolja ger glans. Vi avslutar den med en doft av en tropisk ö gjord på mimosa absolut, apelsinblomma absolut och jasmin absolut. Ett schampo som lämnar ditt hår lätt och luftigt. 

En schampokaka räcker till ca 60-80 hårtvättar. Förvara kakan i vår schampoburk som du kan fylla på om och om igen. Perfekt att ta med till gymmet, på resan eller om man bara vill ha ett fantastiskt schampo utan konserveringsmedel och onödig förpackning.

Jag köpte denna för ett par månader sedan och har använt den flitigt, och jag känner att den är väldigt bra för mitt hår. Väldigt lättanvänd, bara att blöta håret och gnugga in den i håret, precis som när man tvättar händerna med en fast tvål. Den räcker till ca 80 tvättar OM man inte gör som jag gjorde förra veckan och råkade lägga den i blöt i burken... såg inte att det var vatten i burken, och när jag skulle använda den idag var det som en gele i bottnen och kakan var helt mjuk. Den fungerar fortfarande men den gick sönder lite. Så se till att lägga den torrt.
Ett minus är att mitt hår verkar bli väldigt torrt av den men jag har en väldigt bra inpackning som jag har efteråt. 
Rekommenderar shampookakor över lag pga de är prisvärda, veganska och bra för kropp och själ. 


Fun - Gul
FUN
Denna FUN doftar krämigt av  vanilj som för tankarna till sommriga stunder med en glass i handen eller till mormors hembakade vaniljbullar. Smula lite FUN under rinnande vatten och njut av ett skumbad med fluffiga vita bubblor och en doft av vanilj. Du kan även använda den som schampo och tvål, men först, ha lite roligt och modellera ihop fantasifulla figurer. Nyp bara av en bit och löddra upp under rinnande vatten.

Den här provade jag för första gången i badkaret idag. Den luktade väldigt gott och doften spred sig i vattnet så att man själv doftar gott sedan. Dock så blev det nästan inga bubblor av den "lilla" bit jag tog och smulade ner i vattnet vilket var en besvikelse. Tycker inte att man ska behöva ta halva kakan för att få ett skumbad.
Nästa gång kommer jag att prova att ha den i håret samt på kroppen.

BILDERNA LÄNKAR TILL PRODUKTERNA!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0