Inte er kvinna.

I helgen marcherade maskerade män på Stockholms gator, i en såkallad "Folkets demonstration". De attackerade vuxna och barn på gatan som inte var vita, de SLOG personer som gick förbi enbart på grund av deras hudfärg. De gjorde detta för att de har fått nog. De har fått nog av våld på våra gator.
De anser att på grund av flyktingkrisen som råder i världen och som har lett till att många flyktingar har sökt sig hit till Sverige, håller Sverige på att gå under. Människor blir våldtagna, slagna och mördade. 
Som att det aldrig har hänt tidigare. 
Dessa personer sa sig göra detta för att skydda "sina kvinnor". Alltså vi svenska kvinnor. Men sist jag kollade hade jag ingen stämpel på mig som sa att jag var NÅGONS kvinna. Jag är min egen kvinna och INGEN äger mig. 
De använde oss kvinnor som en anledning att sprida skräck i samhället, de sa att de gjorde det för vår skull men egentligen var det bara en skyddsmantel för att få sprida sin skit på gatorna. 
De påstår att de måste STOPPA våldet, våldtäckterna och morden som sker av de mörkhyade, att det har gått för långt. Istället är det dem jag är rädd för. Aldrig i hela mitt liv att jag skulle söka skydd hos människor som dem. 

Därför har jag lite att säga till de här personerna som påstår sig skydda mig och mina systrar:
Vi backar inte er. Ni tar er rätten att använda OSS som syfte för era handlingar, utan vårt godkännande. Vi har inte bett er gå ut och misshandla oskyldiga människor på stan, men ni gör det ändå, "för vår skull".
Ni är lika mycket boven i dramat, och let's face it, våldsstatistiken har inte gått upp sedan flyktingarna kom till Sverige, det är bara det att innan var det NI som våldtog och misshandlade kvinnor, men det räknas ju inte. 
Ni har aldrig brytt er om oss ett skit, och ni gör det inte nu heller. Ni gör detta för att få utlopp av er egen aggressivitet. 

När hashtagen #inteerkvinna spred sig lät det plötsligt annorlunda, då hoppades de här anhängarna att vi fick våra anus sprängda av afrikaner, att vi blev misshandlade till döds för att vi inte tog emot deras "skydd". Då var vi smutsiga horor som inte var värda dem, vi kunde lika gärna dö. So much for protection, för oss Svenska Kvinnor. De vill skydda "sina kvinnor" men istället bidrar de till en ännu större klyfta emellan oss, när vi tar avstånd från deras äckliga beteende. 

Därför är det så viktigt att vi kvinnor står enade och kan stötta varandra, för det behövs verkligen nu. 
Vi ska inte ta någon skit, vi måste stå upp för oss själva och säga ifrån. 

Jag lyssnade på den här låten här om dagen, och tyckte den passade in väldigt bra i sammanhanget. Det är dags att vi slår tillbaka. Inte med våra nävar, men med vårt avståndstagande. Det är dags att vi visar dessa män att vi INTE står bakom dem, och aldrig kommer göra.






Postat av: Sofia
2016-02-04 - 12:35:07

little mix är bäst haha!

URL: http://sofiasopic.blogg.se


Postat av: Linnea Aurora
2016-02-04 - 21:39:28

Men WORD på detta!!!!

Svar: <3<3<3
Corny

URL: http://linneaaurora.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0