RIP Christina Grimmie



Jag satte mig i soffan för ett par timmar sedan, och scrollade runt på instagram för första gången på hela dagen.
Läste då något om "The Grimmie family" och tänkte direkt på Christina men jag brydde mig inte om att dyka ner i det, då jag hade lite annat för mig. 
Tio minuter senare efter att ha slösurfat igen så dyker en till bild upp där det står något om "Grimmie" och jag undrar vad sjutton det handlar om.
Läser då lite mer och ser att någon skriver att Christina Grimmie har dött? Kan ju inte va sant tänker jag och googlar.
Men jo, det var det.
Den här fantastiska människan, vars videos jag sett sedan MÅNGA år tillbaka, blev igår skjuten på en Meet and Greet efter sin konsert i Orlando. PÅ SIN EGEN MEET AND GREET. 
Flera fans hade samlats för att få autografer och bilder, och plötsligt kommer en person upp till henne, skjuter henne med fem skott och skjuter sedan sig själv. Christina fördes till sjukshus direkt men dog av sina skador.
När jag läste detta bröt jag ihop direkt, dels för att Christina har betytt väldigt mycket för mig, inspirerades såå mycket av henne och hur hon har tagit sig uppåt!! Hon har verkligen varit en förebild för alla unga personer som vill hålla på med musik. 
Men även för att jag blev så rädd. Vad hände med säkerheten? Hur kunde en person få med sig två pistoler och en kniv in? Om detta kunde hända Christina, så kan det ju hända vilken artist som helst när som helst? 
Musikvärlden är ju den enda världen jag känner mig trygg i.

Vila i frid vackra Christina, din röst kommer fortsätta höras ♥

Hennes röst var så otroligt unik, jag älskade den så mycket! 
Här är en av de låtar jag tyckte om mest, en av hennes egna. Minns hur jag kunde ligga och lyssna på den i flera timmar helt trollbunden.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0