Det tråkigaste jobbet jag har haft



Jag har som tur är inte haft så många olika jobb i mitt liv då jag hamnade rätt redan på första försöket; nämligen hemtjänsten!
Men under en period då det fanns väldigt lite jobb för mig i hemtjänsten och jag fortfarande behövde pengar, så jobbade jag extra på ett marknadsundersökningsföretag. Det innebar alltså att jag satt i ett bås och ringde till (för det mesta) otrevliga personer som inte alls ville bli störda och ställde frågor till dem om olika företag som de hade något att göra med, till exempel olika elbolag. 
Ibland hände det att personen man pratade med hade något att säga, antingen att de var nöjda eller missnöjda och där med ville framföra detta, men allt som oftast var de väldigt ovilliga att prata med mig. Det hände att jag fick skäll för saker som handlade om företaget i fråga, och för att jag ringde på "fel" tid.
Jag arbetade inte där särskilt mycket, typ en gång i veckan, just för att jag hatade det så mycket. 
Jag kände mig förödmjukad och skämdes varje gång någon svarade, för jag visste att de skulle bli irriterade. Jag vet ju själv hur det är när sådana här samtal når mig... Jag svarar inte ens.

Som tur är så blev det mer och mer jobb i hemtjänsten så till slut slapp jag det här jobbet, och jag saknar det inte en sekund!!
Vad är det värsta jobbet ni har haft? 


 


Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se
2016-05-15 - 16:20:59

telemarketing är definitivt det värsta jobb jag haft. Kassan på McDonald's var inte heller så bra, mest för att det var så stressigt och otacksamt och - helt ärligt - illaluktade.


Svar: Åh jag kan tänka mig att Donken inte är någon höjdare direkt :/ tycker alltid synd om personalen när jag är på snabbmatsställen, det piper och tjuter och skriks överallt typ, och som sagt lukten *kräks* tycker synd om de som måste stå i den hela dagarna :/
Corny

URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0