The Raccoon Society

Satt här och bläddrade förbi inlägg efter inlägg på bloglovin, hade över 500 så blev rätt uttråkad efter ett tag. Men sedan dök det upp något som gjorde mig otroligt glad. 
Mat Devine har uppdaterat sin blogg.
Och nu tänker ni väl att ååh vad tråkig hon är som pladdrar på om honom igen, men hans blogg handlar inte i huvudsak om honom själv.
I bloggen svarar han på läsarfrågor, väldigt djupa och svåra sådana. Det brukar vara 5 frågor per inlägg, och det är väldigt känslosamt vissa gånger.

Personerna som kommenterar har ibland svåra och jobbiga frågor, andra lite lättare. Det kan handla om olycka, kärlek, självmord, sjukdomar och andra saker som tynger dem. De döljer ingenting, och tack vare det kan andra personer som inte kommenterat känna igen sig, och därav dra nytta av Mats svar. 
Det hände mig nyligen. Det var en tjej som skrev och berättade om hur hon mådde, och jag kände igen mig så mycket i det. Inte nu, men när jag var 15. 
Det kunde likagärna varit 15-åriga Corny som skrev, och jag blev otroligt berörd.
Svaret som Mat gav hade jag behövt under den tiden, men det fick jag inte då. Det som dock räddade mig var hans musik, så på något vis fick jag svar från honom ändå.
Och nu är jag så otroligt glad för att han gör detta, att han tar sig tid att svara på allas kommentarer och faktiskt hjälpa alla! 

Precis som han säger i videon nedan:
Im not a proffessional at anything necessarily, Im just someone who know what it feels like to sometimes feel like an alien, and... I dont know, Im just a wierdo.

Det han inte kan svara på hänvisar han till olika hemsidor där man kan få hjälp, vilket jag tycker är så himla bra. Han vill det bästa för sina fans, och han blir alltid så tacksam när folk berättar att hans musik har hjälpt dem igenom svåra tider.




Besök Mat Devines blogg HÄR.




BESÖK VECKANS BLOGG; http://www.vickythaa.com/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0