Sommarjobbssökande

Har sökt lite sommarjobb/eventuellt deltidsjobb i höst och återigen upptäckt hur dryga människor kan vara över telefon. 
Jag blev helt ärligt stött när jag ringde till en butik här i stan, och de ratade mig totalt!

Jag: Hej, Jag heter Cornelia Friman
Han: Vad sa du, sa du?
Jag: Jag heter Cornelia Friman.
Han: Jaha...
Jag: Jag undrar om ni tar emot sommarjobbare i år, för isåfall skulle jag vara intresserad.
Han: Nej. Det gör vi inte.
Jag: Okej, inte alls? Jag kan jobba i stort sett hela sommaren.
Han: Nej, vi behöver ingen. Hejdå.
Jag: Okej, men tack än.....
*Han lägger på*
Jag: Hejdå......

Värst vad superstressade och jätteupptagna de måste vara, som inte ens hinner avsluta ett samtal. Då kanske de kan behöva en extra anställd...?
Mitt dåliga självförtroende kopplades på och jag vågade inte ringa fler samtal.
Har iallafall mailat lite ställen, men kommer säkert inte få något.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0