Mr Cool bokad till Emmaboda


Jag antar att få har missat detta? Det blev nyligen känt att Emmaboda hade bokat en artist som kallar sig Mr. Cool, och som skriver groteska texter där han utförligt beskriver hur han ska våldta och mörda kvinnor och barn, vad han tycker om bögar och svarta samt att han ska våldta sin egen dotter. 

HÄR kan ni läsa resten av artikeln.

Här följer en av hans låttexter, läs den gärna noga;

Nu kanske ni skrattar och tänker "men detta måste ju vara ett skämt??" Nej. Det är inget skämt. 
Om detta ska föreställa någon form av ironi så är det väldigt illa framställd, samt att detta är i högsta grad kränkande för majoriteten av människorna i världen. Jag kan inte under några omständigheter förstå att människor lyssnar på detta och tycker att det är underhållning??? Och att Emmaboda, en festival som visserligen är väldigt ojämställd, men även borde värna om sitt rykte, går och bokar en sådan här artist är för mig ofattbart. Det är 2015, och vissa människor godkänner detta. 

Här är deras svar på tal via twitter;



NEJ kära lilla du, musik måste inte handla om kärlek. Men våldtäkt och mord? Kvinnoförnedring? Homofobi? Rasism? Inte okej!

Jag har själv inte lyssnt på någon låt då jag inte på något vis vill stötta denna formen av musik men jag kan bara tänka mig hur den låter. 
Vill gråta när jag tänker på att unga människor hittar den här musiken och VÄXER UPP till den? Tror att det är så här man behandlar kvinnor och homosexuella?? Det är så vidrigt äckligt att jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Jag hade inte tänkt åka på Emmaboda då det inte är en festival som faller mig i smaken, men nu skulle jag inte ens åka om jag fick betalt. De har sjunkit extremt lågt i mina ögon. 


Postat av: Miss Baby Peaches
2015-04-08 - 18:16:57

Jag sitter mållös. Jag vet inte vad jag ska säga riktigt. Jag.. nej, jag är mållös.

Lyssnar folk verkligen på sånt här? Det MÅSTE vara ett skämt..!

Svar: jag är ledsen, Darling, men det är inte ett skämt. det är klaraste sanning, och det är så fruktansvärt skrämmande!
Corny

URL: http://babypeaches.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0