Mitt lilla musikhjärta stod i brand


Igår var jag ju som sagt i Norrköping och såg två av vårt lands finaste och viktigaste musiker. 
Var alldeles lycklig i hela själen, det finns få som kan sätta ord på känslor som Emil Jensen alltså. Fy tusan vad jag rös, både till hans låtar och till mellansnacket, jag undrar vart den där människan får allt ifrån egentligen. 
Och sedan var det dags för Adam Tensta, vår okrönte kung.
Han höll vad han lovade, det blev jävligt känslosamt. Han blandade nya och gamla låtar och avslutade såklart med Svart Bäbis. Så himla fint alltså.
Jag har tänkt en del på det där med att musiker och komiker oftare pratar om politik idag, och det tycker jag är så himla viktigt. Det är så viktigt idag när politikerna vänder ryggen till, att man kan lita på någons ord. 
Jag har alltid lyssnat mer på musiker än på andra, deras budskap har alltid fastnat mer hos mig vad det än gäller, jag har alltid tagit åt mig det på ett helt annat sätt än om det kommer från någon annan, till och med från mina närmaste. Det är otroligt fint att de har den makten att påverka. 

För övrigt så är jag väldigt stolt över mig själv som åkte på detta alldeles ensam, jag tror att jag kan räkna antalet gånger jag varit i Norrköping (förutom på stationen då) på en hand, så jag är överraskad över att jag 1. hittade till konsertområdet, och 2. hittade tillbaka till stationen lol. 
Tycker inte om att vara ensam på ställen där jag inte känner igen mig, vet egentligen inte varför men det kanske handlar om att man inte vill göra bort sig, att det är pinsamt att inte veta vart man ska. 
Men efter att jag åkte ensam till London för 2 månader sedan har jag släppt lite på det där. 

Ikväll ska Martin åka in för dag 2 av Where's The Music, men jag stannar hemma och ser på serier och skriver etik-uppgifter istället :)



Postat av: Sofia
2016-02-13 - 16:32:29

åhh underbart!!

Svar: ja ❤❤❤
Corny

URL: http://sofiasopic.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0