Gotlandsbilder - Tornerspel

På tornerspelen är det 8 riddare som tävlar i två lag, Staden och Landet. Varje riddare väljer i början ut varsin "ung mö" som får bära deras mantel och sitta vid borgmästaren och se på Tornerspelet.
Hela lördagen (tornerspelsdagen) gick Pauline runt och sa att nu jävlar ska jag klä upp mig för jag SKA bli utvald, och vad tror ni händer?
Hennes favoritriddare sänker sin lans och pekar rakt på henne. Vad är oddsen liksom!? Av typ flera tusen personer i publiken (vet inte exakt hur många det var) så är hon en av åtta som blir utvald.





Här fick hon sitta :D






















Ni kanske anar vilken häst som var min favorit...?
Skyller förövrigt bildkvalitén på att klockan var ca 10, det var mörkt så jag behövde ha väldigt ljusa inställningar på kameran, och tävlingshästar är läskigt snabba.


Postat av: ELINA
2011-08-15 - 22:05:08

Hahah ascoolt att hon fick vara med ju!!

URL: http://roccam.se


Postat av: ELINA
2011-08-17 - 18:00:18

Den vita hästen ser btw ut som den som är med i reklamen för typ... "stödj sjuka barn och deras drömmar" D:

URL: http://roccam.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0