Dag 3 - Mina föräldrar

Min mamma är det bästa som finns. Hon är verkligen en sådan där typisk mamma som både är jättebra och jävligt irriterande. Men när hon är på humör så har vi skitkul tillsammans, hon är både en mamma och en kompis. Hon finns alltid där och hjälper ifall något är svårt, med skolan eller annat, hon lagar mat åt mig (a) och hon tjatar på mig om maten. Något jag uppskattar dock. 
Det bästa med henne är att vi alltid kan skratta åt saker. Jag har bättre kontakt med henne nu än någonsin, och jag hoppas att det kommer fortsätta vara så, för jag behöver henne. 
Hon är en stor tröst när jag är ledsen, och jag kan alltid komma och klaga om mina små ilandsproblem hos henne. Samtidigt så kan vi göra kompissaker som att gå och shoppa, laga mat tillsammans osv. 
Det är så skönt, för det känns som att jag har två personer i en. En mamma och en vän.
Jag älskar henne, och jag är så glad över att hon finns, och att hon är lycklig.


Mummi <3


Min pappa
träffar jag inte så ofta, men vi har rätt mycket kontakt via telefon. Inte för att jag har något emot honom eller så, men jag har mitt liv i stan och han har sitt liv på landet liksom. Vi bodde ju ute på landet tills mina föräldrar skilde sig, och sedan flyttade jag och mamma till staden, och Pauline bor ju här halva veckor typ. Så jag är inte ute hos pappa mer än en gång varannan månad nästan. 
En sak som är väldigt bra är dock att pappas "kvinna" eller hur fan man säger bor i Eksjö, och pappa är där rätt ofta så man har alltid en säkrad sovplats när man är och hänger i Eksjö, till exempel på stadsfesten.
Jag och pappa har inte alltid haft världens bästa relation, men han var med väldigt mycket under min operation vilket var väldigt skönt. Det var självklart mamma också, men jag har ändå ett speciellt minne av när de skulle dra ut slangen som satt i min lunga, och jag höll i pappas hand. Då kände jag verkligen hur mycket jag älskade honom, och hur trygg han är.
Det är synd att vi inte träffas så ofta, men jag tycker inte om att vara ute på landet så det blir lite komplicerat ibland, men jag hoppas att vi kommer ses mer i framtiden.

Tyvärr så har jag ingen bild på pappa, så ni får skapa en själv.


Postat av: Titti
2011-02-03 - 16:36:03

Jag börjar nästan gråta när jag läser det om din pappa :') så fint! kram

URL: http://newfield.blogg.se/


Postat av: Dilan D
2011-02-03 - 17:31:18

TACK gumman,så söt du är! :)



och vilken gullig mamma du har :D

URL: http://dilaanisme.blogspot.com


Postat av: DAISY
2011-02-03 - 18:33:05

Åh, jag har också en asbra relation till mamma! Vi kan skämta och skratta och vara som vänner, det är så himla skönt. Och min relation till pappa är nästan likadan som din, jag träffar inte honom så mycket nu när mina föräldrar är skilda, och det är synd som fan. För han bor inte särskilt långt bort eller så :/

URL: http://daisykewk.blogg.se/


Postat av: T
2011-02-03 - 18:45:47

Ahh, jag o pappa har heller ingen bra relation, har aldrig haft. Känns tråkigt att man aldrig har kunnat ty sig till honom när man behövt det osv.



Vi bor under samma tak, men vi känner inte varandra. :/

URL: http://newfield.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0