Bästa läraren ever!!

Well, min skoldag har verkligen varit upp och ner! Det började med att jag höll på att bli påkörd på skolparkeringen på väg till skolan. Det kom en bil och sladdade runt, och hade inte jag panikbackat så hade den kört in i mig. Jättekul, föraren verkade inte bry sig speciellt mycket.
Första lektionen var psykologi, och den tänker jag inte ens kommentera. Kan bara säga att jag är glad att den kursen snart är slut, för den.läraren </3

Sedan hade jag bildmedia med en klass som jag inte känner över huvud taget, och jag har en vecka på mig att göra en intervju/bilduppgift, som de har haft hela jullovet på sig att göra. Kändes inte så bra eftersom jag inte förstod uppgiften ordentligt och läraren svarade inte riktigt på mina frågor.
Temat är Gud, och uppgiften är att vi ska intervjua någon (troende eller icke verkar inte spela någon roll, så jag väljer helst icke eftersom det är mer jag) och sedan ska vi ta tre bilder till.
Det jag inte förstod är om bilderna ska ha en bokstavlig koppling till texten, alltså om jag måste ta bilder på personen i fråga, eller om jag kan ta på "vad som helst" och tolka det hur jag vill.
Så direkt efter den lektionen gick jag ner till skolsköterskan, och vi diskuterade det ett tag och sedan mailade hon läraren. 
Men jag har iallafall en liten idé om hur jag ska göra.

Efter det gick jag hem en stund, och fixade lite med mitt sims, som jag ska spela snart! Har laddat ner lite grejer till, så det lär bli kul ^^
Sista lektionen var naturkunskap, min favorit.
Läraren jag har är verkligen helt underbar! Alla skolfolk som läser detta; får ni chansen att ha Monica Hjort i något ämne, TA DEN FÖR GUDS SKULL!
Jag lär mig mer under en lektion än jag gjorde hela första året.
Efter lektionen stannade jag kvar för att boka in ett prov som jag har missat, och det slutade med att jag stod där i 20 minuter minst och pratade strunt. Hon är verkligen supertrevlig!! Bästa läraren jag haft på tre år!

Sedan satte jag mig hos Nemå och Putte och lite annat folk, de spelade sims bland annat haha! 
Nu är jag hemma och väntar på resten av familjen! Är rätt hungrig så hoppas mamma gör mat haha, fan va bortskämd jag är.
Senare idag ska vi simma, och sedan ska jag plugga plugga och plugga.... Usch!



Postat av: ellenschutz
2011-01-15 - 19:54:27

sv; hehe okej, jag har en sån nu tillfälligt för min X8 är trasig =/

- du ska ta tre bilder på den person som du intervjuat :)

URL: http://ellenschutz.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0