Jag blir så irriterad!

Jag har just kommit hem från min icke existerande mattelektion. Kul, verkligen att inte få någon information om att den var inställd idag.
Jag var i god tid för en gångs skull, slapp rusa in med andan i halsen och be om ursäkt. När jag kommer fram till salen där jag ska ha matte står Melker där, och jag får reda på att han och jag ska ha matte tillsammans! Jag blir förvånad över att läraren inte är där i tid, för hon brukar ALLTID vara det. Så vi står där och småpratar om allt och inget i några minuter, och sedan kollar melker skolhemsidan i sin mobil och ser att mattelektionen är inställd.
Så det var bara att gå hem igen, för nästa lektion börjar 13.20.
Visst, läget kunde varit mycket värre. Jag kunde ha bott på landet och åkt 139 mil för att komma till skolan. Klockan kunde ha varit 8 på morgonen. Men ändååå, jag blir så sur. 
Jag hade möte med min rektor igår, och vi pratade klart och tydligt om att jag skulle gå på mattelektionen idag och inte skolka och sova osvosv, HAN om någon borde ju vetat att matten var inställd denna och nästa vecka. Men icke. 
Så nu ska jag sitta här och tråka fram till 13.20, vettefan vad jag ska göra. Pluggar nog lite tyska, och kollar på tv.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0