Visste ni detta om mig?




Jag har aldrig varit full i hela mitt nittonåriga liv. Onykter har jag varit ett par enstaka gånger, men aldrig full.
När jag är på fest dricker jag högst två cider (2,25 eller 4,5 om det inte finns annat) på en kväll, och eftersom jag inte gör mycket annat än sitter still och pratar så blir jag inte värre än just pratig. Inte jobbigt pratig då alltså, utan lätt pratig. Social.
Dricker gör jag enbart för att sysselsätta mig själv, när alla andra umgås och pratar högt och jag känner mig osäker. På valborg drack jag alkoholfri cider, så det är inte för procenten jag dricker. Mest för att det känns säkrare att ha något i handen, något att göra.
Är inte medlem i UNF, men ska bli så fort jag blir klar med allt på banken så jag kan betala årsavgiften. 
Anledningen till mitt val är att jag helt enkelt inte litar på en person som har druckit alkohol. Det värsta jag vet i hela världen är att vara omringad av fulla människor, men tack vare att jag har Robin vid min sida så klarar jag en fest utan större problem. 
Tyvärr så har jag inte alltid en nykter Robin vid min sida, tvärtom. Och det har tyvärr resulterat i många gräl. Även när jag inte är med blir jag sjukt orolig när han dricker, vilket jag själv vet är ett problem. 
Jag är helt enkelt rädd för vad alkohol gör med människor. Har blivit brutalt sviken och sårad av en nära vän en gång, och då berodde allt på för mycket alkohol som resulterade i ilska. Tänker aldrig någonsin uppleva det igen, och jag vill heller aldrig utsätta någon för det. Därför dricker jag inte alkohol.




Postat av: Emma
2011-07-26 - 10:01:05

Sv: åh, duvet turkar som inte fattar svenska.... fick en ny pizza iallafall

URL: http://medansvifaller.blogg.se/


Postat av: Fatima
2011-07-27 - 08:46:10

Great!

Jag har aldrig förstått poängen i att bli packad. Jag har helt enkelt avstått från några kompisgäng där det bara är en massa festande, det resulterar aldrig bra och aldrig har något full människa gjort mig någon nytta, snarare tvärtom.

URL: http://fatimaplace.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0