The Sims - Medeltiden

Igår installerade jag The Sims Medeltiden, och jag har testat det både igår och idag. För första gången ever blev jag besviken på The Sims. Har märkt att folk har väldigt blandade åsikter om spelet, men jag tyckte verkligen att det var så sjuuukt dåligt!
De hade missuppfattat medeltiden helt! Grejen var (om jag fattade det rätt, har ju inte spelat "klart") att man skulle bygga upp ett kungarike, och den idén var ju helt okej. Men man fick inte göra någonting själv, det blev aldrig någon utmaning för spelaren för ALLTING var förutbestämt. 
Man fick uppdrag som man skulle slutföra, och där stod det exakt hur man skulle göra, och så kom det upp en sådan där knapp som det stod "gå till plats" på. 
Så om uppdraget var att man skulle gå till skogen och göra något så behövde man inte ens leta efter skogen utan det var bara att trycka på dendär jävla knappen så gick simmen dit själv. Och så fortsatte det, när man kom fram till platsen så kom det upp en knapp över personen som man skulle prata med, så man behövde inte leta efter honom heller.
Jag har inte spelat WOW, men en kompis till mig sa att det påminde mycket om det. 
Jag förväntade mig att det skulle vara som vanliga Sims, fast med en medeltidsstad, medeltidskläder och medeltidsjobb. Men så var det alltså inte.
Så ni som tänkt spela spelet för att ni gillar Sims, förvänta er inte för mycket.

En annan sak som jag irriterade mig på var att tjej-simmarna inte kunde ha smink, och alla kläder var jättefula.
Mitt enda plus till spelet var musiken, men då kan man lika gärna dra igång lite Patrask på youtube.

Så nej, The Sims Medeltiden gick inte hem hos mig.
Vad tyckte ni själva om spelet?






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0