2. Staden där du bor

Jahaja. Jag bor alltså i den lilla staden Tranås. Större än Eksjö men mindre än Jönköping. 
Tranås är ganska mysigt, även om man kan vara dålig på att se det när man är här hela tiden. Vi har fina parker, en fin å som rinner genom hela staden och delar den i två, ett fint musikhus, och en fin storgata. Ett fint torg. Ett par söta caféer, några mysiga restauranger, goda pizzor. Nära till det mesta. 
Fina kyrkor, bra skolor. 
Jag har ca 1 km till skolan, vilket tar ca 20 minuter att gå. Då har jag gått från ena sidan av "centrum" till den andra. 
Då har jag redan passerat en bowlinghall, en skola, en park, ett stadshus, en bro, ett ICA, ett torg, en järnväg och en parkering. 

Som sagt, Tranås är mysigt. Fint. Jag såg aldrig det förut, tyckte att alla andra städer i världen var bättre, men nu trivs jag här. Vart jag än hamnar i världen så kommer jag alltid komma tillbaka och se tillbaka på allt som hänt. Med tanke på att staden är såpass liten så har jag varit med om något i varenda hörn av stan. Den där bänken, den där lyktstolpen, det där trädet.
om 10 år kommer jag gå här och se tillbaka på livet, och minnas. Och det kommer kännas bra.

Googlar man på tranås kommer dessa bilder upp:






Hoppas ni vill komma hit o hälsa på en dag ;DDDD



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0