4. En person du ser upp till



Nemå.
när vi lärde känna varandra (igen) så gick vi i ettan. Hon hade redan gått ett år på gymnasiet, och visste allt som jag inte visste. 
I största allmänhet så var hon mer världsvan än jag, det kändes som att hon hade gjort ALLT och jag bara hade suttit i ett hål hela mitt liv. 
Nemå vet mycket om livet, och när jag slog knut på alla mina trådar så var det hon som visste hur man skulle reda ut dem. Hon visste PRECIS vad jag menade, vad jag än berättade om. Och det kändes skönt. 
Att ha någon att vända sig till när det gick åt skogen. Nemå visste hur allt funkade i skolan, vad man skulle göra om det inte funkade, vart man skulle gå, vem man skulle prata med. 
Hon var som dendär livbojen man kunde ta tag i när man kände att man sjönk, och hon höll mig alltid över ytan. Det gör hon fortfarande. 
Nu för tiden är vi nog mer på samma nivå, men hon är fortfarande som en storasyster för mig.  Är det något jag inte vet så frågar jag Nemå, för hon vet. Vet hon inte så vet hon hur man kan ta reda på det.
Så därför ser jag upp till henne.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0