Om att skriva.

Skrivandet går dåligt just nu. Har inte skrivit på en månad tror jag. Det känns som att jag har kommit dit jag ville med novellen, men ändå är jag långt ifrån klar. Jag är sådär att när jag skriver en novell så måste jag veta exakt vilka vägar jag ska ta och vilka målstolpar jag ska komma fram till. När jag började med denna novellen satte jag upp en målstolpe, och dit har jag kommit nu. Så just nu försöker jag hitta inspiration för att kunna komma vidare, men det går så dåligt. Jag vet inte alls vart jag vill komma längre.
Min gamla novell gick ganska fort att skriva eftersom jag visste hur den skulle sluta och kunde jobba mig däråt, men denna har jag ingen aning om hur den ska sluta. Åh jag blir galen. Kände att idag kunde varit en skrivarkväll, men när jag öppnar novellen så känner jag bara nej. Jag orkar inte tänka så mycket för att komma framåt, i vanliga fall går det liksom bara av sig självt.
Så förmodligen kommer jag pausa ett ganska bra tag, och kanske börja skriva på en ny, även om jag hatar att göra så, att glida ifrån det man först höll på med. Men vi får se som sagt.

Ursäkta för tråkigt inlägg alla icke-intresserade :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0