Kurvig eller size zero?

Dennis M skrev ett blogginlägg häromdagen om att övervikt är det nya idealet, och jag känner bara att jag vill säga min åsikt. Bland annat så anklagade han Egoina och BlondinBella för att uppmuntra till skräpmats-ätande.
Jag brukar inte bry mig om vad folk har för åsikter, men när det gäller vikt osv så måste jag bara lägga mig i.
Dennis M menar att äter man inte hälsosamt och tränar så kommer man bli överviktig, få sjukdomar och dö.
Till honom vill jag bara säga FUCK YOU.

Det har aldrig handlat om hur mycket man väger eller om låren går ihop, det handlar om hur man mår. Mår man bra av att vara kurvig och äta choklad och pizza så är det jättebra. Är man smal och tränar och äter superhälsosamt är man förmodligen mer medveten om sin vikt, och tänker ständigt på att inte gå upp i vikt.
Hur bra mår man då?


Personliga erfarenheter då. Jag är själv jättesmal. Väger under 50, äter skräpmat (inte massvis men ganska ofta), jag tränar inte. Jag har förmodligen sådana gener, och det ska jag väl vara glad över. Men många tror att jag har anorexi, att jag inte äter något, att jag tänker på min vikt. Det är precis tvärtom.
Jag kan äta som en häst, chips varje helg osv. Så välkommen diabetes, om det är priset jag måste betala för att jag mår bra med min kropp.

Kort sagt så tycker jag att Dennis har fel, och så länge ni mår bra så ska ni alla fortsätta äta godis.
Varför hade gud skapat godsaker om det inte är meningen att vi ska äta dem?!


Önskar faktiskt att jag hade lite större kropp, och slapp känna mig så spinkig.


Postat av: therese
2012-02-05 - 15:17:15

Hej, nu har jag uteslutit dagens blogg, gå in och kolla om du blev en av dom 4 vinnarna!



kram /therese

URL: http://ttessanliindgren.blogg.se/


Postat av: Gosia
2012-02-05 - 16:56:02

fast det är människa som skapade godis, inte gud ;) haha nejdå!

men håller med dig mer eller mindre, dock tycker jag att grov övervikt ska man göra något åt, bara rent av hälsosamma skäl (hjärtinfarkt osv)

jag är väl en sådan "mittemellan" mina lår går ihop precis där uppe, har stora bröst men är inte mullig heller...

URL: http://gosias.blogg.se/


Postat av: Gosia
2012-02-05 - 16:59:16

fast det är människa som skapade godis, inte gud ;) haha nejdå!

men håller med dig mer eller mindre, dock tycker jag att grov övervikt ska man göra något åt, bara rent av hälsosamma skäl (hjärtinfarkt osv)

jag är väl en sådan "mittemellan" mina lår går ihop precis där uppe, har stora bröst men är inte mullig heller...

URL: http://gosias.blogg.se/


Postat av: JENNI ~
2012-02-05 - 17:49:22

Jättebra skrivet! håller med dig helt och hållet (:

URL: http://blessedwithnotes.blogg.se/


Postat av: Ida
2012-02-05 - 22:19:21

Svar ang. Bortom meningslösheten väntar meningen.: Åh, tack! Så gullig du är :D



Håller med dig i detta inlägget också! Tycker att man ska äta vad och hur man vill sålänge man mår bra över det (dock borde man nog tänka över sina matvanor om man börjar bli mer än bara rund och mullig liksom för det mår kroppen inte bra av det heller i längden och kan ju föra med sig massa hemska sjukdomar och komplikationer). Har vänner som sitter och tänker på hur mycket kalorier och kolhydrater det är i allt de stoppar i sig och det tror inte jag är bra? Snarare jobbigt och antagligen kommer det uppstå någon sorts besatthet till slut...

URL: http://idawivel.blogg.se/


Postat av: Mikis
2012-02-05 - 23:04:17

Om jag också kunde äta hur mycket pizza och godis jag ville och ändå vara pinnsmal skulle jag göra det... Tyvärr föddes jag inte med sådan tur. :(

Postat av: [lisabjernhagen]
2012-02-26 - 02:16:43

Helt rätt, så jävla bra inlägg! Själv är jag inte size 0, inte tjock men kanske 'mullig', äter vad jag vill, tränar några gånger i veckan. Jag gör det jag mår bra av! Försöker uppmuntra tjejer att tänka precis så. För hetsen med att gå ner i vikt och vara supersmal är ju bara för hemsk... Kommer ju sluta med att hälften av befolkningen får anorexia...

URL: http://lisabjernhagen.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0