Om hjärtekross

Jag tänkte berätta lite för er om min kärlekshistoria. Jag känner kärlek för väldigt mycket och många här i livet, men kär har jag bara varit två gånger i mitt liv.
Första gången var det i en av mina bästa vänner. Jag kommer inte nämna något namn, men några av er som läser vet vem det är. Vi gick på samma skola, och hade ett par lektioner ihop. Jag var kär så jag kunde dö, och ett tag trodde jag att han var det också. Jag vågade inte visa något, och vi gick på tå runt varandra hela tiden. På slutet gjorde jag allt för han inte skulle märka något, men sedan fick jag veta att han såg igenom hela min skyddsmur.
Det var i början av andra året på gymnasiet som jag trodde att nu fan skulle det bli vi. Jag var helt säker.
Men istället hade han henne, och mitt hjärta föll i bitar. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna resa mig igen.
Det var inte många som visste om detta, förrän långt efteråt. Den enda som visste var Nemå, och det dödade mig att inte kunna prata med någon annan om det.
Jag berättade det för honom, och han förklarade att han aldrig hade haft några känslor för mig. Jag kände mig grundlurad. Han lovade mig att vi fortfarande skulle vara vänner, och att jag skulle sluta oroa mig. Men som alla vet så kan man inte bli vänner efter en sådan sak. I början försökte vi, men det var stelt och obekvämt. Jag visste att han visste, och han visste att jag visste. Det slutade med att vi gled ifrån varandra. Det gick från att ha umgåtts varenda eviga dag i skolan och gjort allt tillsammans, till att först prata lite på lektionerna, till att hälsa i korridoren, till att tillslut inte hälsa alls, bara titta bort.
Mitt hjärta brast varje gång jag såg honom, det går inte ens att beskriva hur dåligt jag mådde ett tag på grund av det. Jag tror att alla har varit med om det, och ni vet hur ont det gör.
Jag försökte fylla mitt liv med andra människor, men jag insåg snart att det inte spelade någon roll hur många vänner jag hade omkring mig. Det skulle fortfarande göra lika ont att se honom.
Idag ses vi inte alls ofta, vi hade bara skolan gemensamt och nu är den också borta. Ser honom ibland på spelningar, men vi går mest omvägar runt varandra.

Efter detta trodde jag att mitt hjärta aldrig skulle läka, men det gjorde det. Ibland slår saknaden emot mig, men oftast kan jag knuffa bort den.

Andra gången jag var kär är nu, i Robin. Över två år har vi hållt ihop, och det känns bra. Vi har haft jobbiga tider, men de bra har vunnit tillslut och jag känner mig säker. Jag hoppas att vi kommer klara oss bra i livet.


Postat av: Anonym
2012-03-13 - 22:32:22

Hejsan sötnos!

Du missar inte Dagens blogg hos mig va? hade vart SJUKTSKOJ om du var med!

http://saandriiiee.blogg.se/2012/march/dagens-blogg-7.html#comment


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0