Mina medeltidskläder

Jag och Pauline tog tillfället i akt att köpa på oss lite medeltidskläder detta året. 
Mina består av en kjol, en blus, en korsett i sammettyg samt en bjällra runt foten. 
Ska sy om kjolen en aning och även köpa till lite annat innan själva outfiten är komplett, men jag är väldigt nöjd med det jag lyckades åstadkomma på så kort tid! 




 


Postat av: Pyret.
2013-08-23 - 16:43:31

Men ack så fabulöst det är!

Svar: Tack så mycket! Har lite att fixa på dem som sagt men målet är att det ska bli ungefär som Esmeralda i Ringaren i Notre Dame :) Lite 1400-tals-tiggare :)
Corny

URL: http://nittiosexnollniotjugoett.blogg.se/


Postat av: Karin
2013-09-11 - 21:43:45

Var har du köpt dom? :)

Svar: Allt är köpt på marknaden i Visby :) dock lite olika ställen.
Corny


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0