Scar Tissue - Ett projektarbete om anorexi

 
För ett tag sedan var jag på en föreläsning om anorexi, och nu finns hela föreställning på youtube. Jag skulle bli så himla glad om ni ville titta på den. Om ni inte orkar se på hela, så snälla se på dansen vid 26:30. 
Den symboliserar Emmas kamp mot ångesten, och när jag ser den så gråter jag som ett barn. 
Det är helt sjukt att någon kan må så otroligt dåligt som Emma har gjort, och allting är skapat i hennes huvud. Människokroppen är skrämmande. 
Jag tänker mycket på mig själv, och hur jag fick hjälp med min depression i tid, jag fick mediciner innan jag drogs ner i anorexiträsket. Jag önskar av hela mitt hjärta att alla kunde få den chansen.

Idag är Emma frihetsförklarad och frisk, men hennes historia lever fortfarande. 
Snälla, ta del av den.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0