Utväxtjävel



Ni är många som har påpekat det, och det är sant. Mitt hår växer omänskligt fort.
Väldigt lustigt med tanke på hur förgiftat det har blivit av alla kemikalier det senaste året...  En bra sak är ju att det är en garanti på att det fortfarande lever och frodas, och är någolunda friskt. En dålig sak är att jag ständigt ser ut såhär i hårbottnen *pekar på bilden*
Finns det något värre än att färga utväxt?! Varför kan inte håret någon gång bara fatta vilken färg det ska ha och växa ut så? Det får ju skylla sig själv att jag häller blekmedel över det så fort det ser solens ljus, när det är typ kolsvart?! (ok det är mörkblont)



Postat av: Lilly
2014-01-24 - 18:47:53

Då kan vi byta hårväxt för jag vill få ut min riktiga hårfärg. Men tack vare att jag har fått barn så växer mitt hår bara en hårlängd per halvår. Dock växte det lika fort som ditt gjorde under graviditeten. Jag kan ju inte skaffa en till unge bara för jag vill ha långt hår liksom. xD

Svar: Åh vad jobbigt, är det vanligt att det blir så när man får barn? :o
Corny

URL: http://babydollsugardust.blogg.se/


Postat av: Lilly
2014-01-24 - 22:11:20

Ja, det är vanligt. Tappade stora tussar så i somras fick jag klippa det killkort.

Just nu har jag mina fakedreads som räddar mig, men dom ska ut på söndag för på måndagen ska jag börja arbetsträna på ett matställe och där måste man ha mössa...Dock bra om jag jobbar för då slipper jag fokusera på håret lika mycket och då kanske det börjar växa lite snabbare. :) Fick höra av en annan mamma att det beror lite på hur mycket man tänker på sitt hår efteråt. xD Vet dock inte om det stämmer, men hoppas det.

URL: http://babydollsugardust.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0