# 69. Se One Direction Live - check

Har nu bockat av ännu en punkt på min bucketlist! 
I lördags var jag nämligen på Friends Arena och såg One Direction live. En av de absolut bästa konsertuppleverlserna jag haft, det var sååå kul!! 
Jag och Pauline åkte upp till huvudstaden på fredagen och bodde på Vanadis Hotell. Vi shoppade lite, och åt god mat på Movits i Gamla Stan. 
På lördagen åkte vi från hotellet till Solna ca kl 11, och satte oss i kön kl 12. Vi fick sällskap från Solna Centrum av en jättesöt tjej som visade vägen, hon hade varit på fredags-konserten men skulle tillbaka idag för att köpa en tröja.
I början var kön ganska lugn, förutom att vi var tvungna att flytta framåt och bakåt några gånger. Gick och handlade på Subway vilket tog ca 2 timmar och då var typ allt slut... Toakön tog ca 30 minuter haha! Det blåste extremt mycket där uppe så det var väldigt kallt trots att det var soligt.
Klockan halv 5 var det dags för insläpp och då brakade helvetet lös i kön. Folk skrek och sprang och kastade saker omkring sig, har fan aldrig sett något liknande haha! 

Vi hade platser på Röd parkett vilket var längst fram, så vi satte oss ner för att vänta in förbandet, 5 Seconds Of Summer, vilka var himla bra! Aldrig hört dem innan. 
Sedan var det dags för One Direction och det var helt magiskt. Det tog väldigt lång tid innan det gick upp för mig ens att det verkligen var dem på scenen. Har sett så många videos att det på något vis kändes helt normalt haha! Har även läst mycket kritik om konserterna, framför allt om Zayn och Louis, och jag håller helt med angående Zayn. Tråkig och lam, sjöng lågt och mumlande... Men de andra var riktigt bra, Liam och Niall växte verkligen i mina ögon för de drog i stort sett hela lasset medan de andra hängde på och gjorde sin grej!
Och Harry och Louis dödade mig med sin skönhet oh gaaawd!!!
Tiden gick självklart alldeles för fort, och man fick smått panik när de plötsligt skulle gå av scenen.
Hade väntat på den här dagen i nästan ett år, och så var det slut. Bara sådär.

Är iallafall så otroligt glad och tacksam för allt, de är bäst och de gör så mycket för sina fans, även om de inte orkar. Skulle gärna se att de tog en välförtjänt paus istället för att påbörja nästa turné 2015, men en har ju inte myckey att säga till om haha!

Men TACK One Direction, och TACK Pauline för denna underbara helg!! ♥


Postat av: Sabiina är namnlös
2014-07-21 - 16:51:05

Din blogg var fett med azum och verkar skilja sej från mängden! Därav undrar jag ifall du vill joina min fb-grupp: Ikke mainstream blogs ^^ Gruppen är bara till för de bloggar som kör sitt egna race och man får länka sin blogg hur mycket man vill :3 Ohwell, ty för din tid och här är länken till gruppen: https://www.facebook.com/groups/1422363217997668/ haregött c:

URL: http://www.nattstad.se/SabiinaIsNameless



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0