Recept - Frukostfrallor

Ingridienser
4 dl vetemjöl
1 dl majsmjöl
1 msk bakpulver
1 tsk salt
1,5 msk socker
2,5 dl vatten
riven ost


Gör såhär
Blanda ihop alla torra ingridienser, men ta sockret sist. 
Blanda i vatten och rör runt tills det blir en deg.
Man kan behöva tillsätta mer mjöl då den kan bli kletig.
Kleta ut bullarna på en plåt och strö riven ost över efter behag. 
In i ugnen på 200 grader i ca 20 min (beror på hur stora man gör)



 
Detta var andra gången jag gjorde dessa, och förra gången rullade jag dem till jämnare brödbullar, men denna gången testade jag att bara "kleta ut dem" och de blev perfekta! Som scones fast krispigare!
 


Postat av: Emma
2015-04-15 - 11:53:46

ser jätte gott ut :)

Svar: det är suuupergott och så enkelt!!
Corny

URL: http://www.nattstad.se/februariibarn


Postat av: Skogsraah ☾
2015-04-15 - 11:54:38

Åh vad gott :) Måste börja baka eget bröd!

Svar: jaa prova detta, perfekt om man aldrig bakat bröd innan (andra gången för mig!)
Corny

URL: http://skogsraah.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0