Ett dygn i London

Nu har det gått några dagar sedan jag kom hem från London och jag har just börjat förstå att det faktiskt har hänt. 
Har gråtit och deppat för minsta grej i typ två dagar, varit helt förstörd. Men jag tänkte ändå att jag skulle berätta lite om min lilla resa :) Skriver ett annat inlägg om själva konserten sen för det kommer bli alldeles för långt annars haha! 


 I fredags åkte jag till Göteborg genom stormen och hamnade hos min kära storasyster och hennes små barn! Fick massa bebismys ♥ 
På lördagen skjutsade hon mig till Landvetter där jag åkte med flyget kl 11.35. Var framme i London typ 13 men blev lite försenad från flygplatsen pga mitt abonnemang funkade inte, och jag skulle ju möta upp två tjejer i London och kunde plötsligt inte ringa dem ;__; Men det löste sig, jag kunde till slut smsa! 


Tog tunnelbanan till Victoria Station och mötte upp den här sköningen, Sara från Lund! Superhärlig tjej, vi klickade verkligen! 

Vi gick runt och såg typ ALLT man ska hinna med när man är i London haha, Vi gick förbi Big Ben, London Eye som ni skymtar på bilden, och sen tog vi tunnelbanan till Picadilly Circus och gick runt där en hel del! Måste även berätta sjukaste grejen som hände där haha, jag och Sara hade JUST pratat om hur jobbigt det skulle vara om typ nån av oss skulle missa tunnelbanan när man hoppar på, just eftersom man inte kan smsa under marken och hur vi skulle göra om det hände, OCH VAD TROR NI HÄNDER?! När vi kommer ner på perrongen så ser vi att tåget vi ska med står där, och Sara ba "vi spurtar!" så vi springer mot tåget. Hon hoppar på men får dörren på sig när den stängs, och jag hamnar utanför. Hon vänder sig om och ba NEEEEEJ och jag står utanför och ba NEEEEJ och alla runtomkring oss skrattar medans jag typ springer längs tåget när det åker iväg hahahaha! Hon såg ut som en lost puppy där inne hahaha! Som tur är tänkte vi exakt samma, så hon gick av vid Picadilly och jag kom med nästa tåg! Liksom hur händer det ens hahaha!?

När vi hade gått ett bra tag så blev vi hungriga, så vi satte oss på en restaurang och åt pizza! Väntade ju fortfarande då på den danska tjejen, Camilla som skulle komma någon gång på kvällen. 

Vi mötte upp Camilla och åkte till Camden för att se till så att vi hittade till konserten! Åt på Mc Donalds och tog det lugnt innan vi gick och ställde oss i kön. 
Jag har alltid haft bilden av Camden att det är så fint och mysigt och speciellt eftersom jag bara varit där på dagen, och på sommaren även när det är massa turister. Men att vara där på kvällen var verkligen ingen hit. Så sjukt mycket skräp och skit, så mycket hemlösa och massvis med festande folk och bråkade. Kändes som värsta slummen, så då var jag faktiskt glad att jag inte var ensam!

Kl 11 på kvällen fick vi gå in på klubben och konserten började 12. 
Men det skriver jag som sagt om mer i ett annat inlägg!


Efter konserten satte jag mig i en taxi och åkte till Heathrow. Åkte med världens trevligaste taxichafför som sa att jag skulle rädda världen en dag. Han trodde även att jag kunde sjunga, trots att jag sa att jag inte kunde det, och att när jag blev känd så skulle han komma på mina konserter! Jag lovade att han skulle få komma in gratis :) Det lilla samtalet verkade löna sig även eftersom jag inte hade tillräckligt med pengar till taxin sen hahhahaha så pinsamt, men han ba "fixa biljetter till dina konserter sen så är vi kvitt" typ. Jag ba "THANK GOD I DIDNT DIE"
Klockan var 03.04 när jag klev in på Heathrow och slog mig ner. Försökte sova ett tag på golvet men lyckades inte. Incheckningen öppnade 05 så då var jag först i kön, sedan hittade jag min gate, gick och köpte frukost (eller kvällsmat? so confusing) och försökte sova lite till utan framgång. Kl 07.35 gick flyget hem.


Måste säga att för att ha åkt flyg, gått runt i blåsten, varit på svettig konsert och legat på ett golv i sammanlagt 2 timmar så var jag himla fräsh när jag satt på flyget hem!

Här sitter jag på Swebus påväg hem kl 16.35 på söndag eftermiddag. Kunde inte sova något på bussen heller, antar att jag var alldeles för övertrött för att kunna slappna av! Så allt som allt var jag vaken i 40 timmar, från 07.00 på lördagen till 22 på söndag kväll. Så värt hahah!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0