Sleeping With Sirens & Pierce The Veil

I onsdags var jag på Trädgårn och såg SWS och PTV live för andra gången i mitt lilla liv, och det var lika magiskt som tidigare. Tänkte att jag skulle skriva lite om båda bandens uppträdanden och utvärdera lite hur kvällen var.


Kvällen började först med Issues men fick ingen bild på dem samt lyssnade inte speciellt mycket heller. Men sedan var det dags för Pierce The Veil! De har ju inte släppt nytt på ett tag så det var de vanliga låtarna de spelade, samt att Vic spelade Im low on Gas and you need a Jacket aukustiskt och alla sjöng med och det var asfint! De tog upp en tjej på scenen som fick sitta med typ en halv låt, annars var deras spelning precis som den brukade. Ösig och härlig! Sist var det dock dags för kvällens höjdpunkt och även det jag väntat på i typ hela mitt liv, King for a Day MED KELLIN QUINN!!! Anade ju att de inte kunde skippa den med tanke på att den är legendariskt, och det var så himla bra! Gåshud deluxe! Hade gärna sett dem spela längre såklart men det var en mycket bra spelning.


Sedan avslutade vi med Sleeping With Sirens som var i Sverige för första gången. Jag såg dem dock i London 2013 så för mig var det väldigt mycket jag redan hade hört. Eftersom det var första gången här spelade de deras mest populära låtar, If you can't hang, James Dean & Audrey Hepburn, Low, A Trophys father trophy son, Roger Rabbit och sedan bara 3 låtar från deras alldeles färska album. De spelade två aukustiska låtar varav en var Iris som inte ens är deras låt, så jag kände att jag hellre hade hört någon av de fina balladerna från nya albumet! Stämningen var asskön och det klickade verkligen mellan publik och band, men de spelade alldeles för kort. De var tillochmed klara innan spelningen skulle vara slut vilket är ovanligt, oftast går de ju över en hel del.
Kan även tycka att Kellin är något för självgod som antar att alla bara nöjer sig med att titta på honom...

Så enligt mig var båda banden superbra musikmässigt pga de är bäst, men PTV tar ändå priset. 

Mitt enda minus med konserten är att min kamera gick sönder INNAN SPELNINGEN (hade faktiskt inte gjort så mkt om det var efter men det var helt värdelöst nu) så jag ska försöka få den lagad på garantin... Otur!
 


Postat av: Robex Lundgren
2015-04-03 - 12:24:07

finna bilder

Svar: Tack!
Corny

URL: http://ghgumman.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0