När bloggtorkan tar över

Jag får bloggtorka ganska så ofta, just därför uppdateras denna bloggen i genomsnitt två gånger i veckan. 
Ibland kommer en bloggtopp då jag kan skjuta ut flera blogginlägg om dagen, och sedan en dipp då jag inte bloggar på en vecka. Men jag har tänkt som så att jag skriver denna bloggen för mitt eget nöje i första hand och ni som läser gör förmodligen det för att ni gillar innehållet.
Jag skulle inte vilja uppdatera flera gånger per dag varje dag i veckan för jag vet själv att jag lätt tröttnar på sådana bloggar. Sedan har jag ju ett liv utanför bloggen med och den är ju till för att upplysa er om vad som händer där, det är inte meningen att bloggen ska ta upp all min vakna tid.
Men jag tycker det är roligt att uppdatera bloggen och hålla er intresserade, så ibland blir det svårt när man inte har NÅGONTING att skriva om.
Då är mitt absolut bästa tips;


Jag älskar Tumblr. I 9/10 fall fastnar jag där i timmar och har ändå ingenting att uppdatera er om sedan, men till slut har jag hittat inspirationen igen! När jag inte har någonting att blogga om så är bilder alltid ett bra knep att ta till! Spara alla fina bilder du ser, gärna ett tema t.ex färg eller innehåll. 
Kanske alla bilder i svartvitt? Bilder på vatten? Bilder på mat? Sommarbilder? 
Precis vad man känner passar för stunden! Sedan slänger man ihop de man gillar i ett collage och postar på bloggen. Då brukar lusten att fortsätta blogga komma tillbaka till mig och plöstsligt ramlar det ut blogginlägg efter blogginlägg!

Happy blogging :D


Postat av: Lilly
2015-11-13 - 07:08:39

Jag gillar weheartit 100 gånger mer än tumblr.

Svar: ja weheartit är också mysigt :)
Corny


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0