Venice


Jag vill så himla gärna åka till Venedig en dag, och glida fram i en gondol i vattnet.
Tänker att Venedig påminner om Amsterdam med sina eviga kanaler, och det tyckte jag om. All den härliga kultur och arkitektur som trollbinder en. 
Kan inte så mycket om Italien i sig, och pratar inte ett ord italienska (kan säga "pizza") men man får ju försöka! 

Är det någon av er som läser som har varit i Venedig? 


Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm
2015-10-03 - 19:49:33

Venedig är verkligen en supermysig liten stad. Jag var där för tre år sedan.

Det är mindre och smalare gränder i Venedig än i Amsterdam (nu har jag inte varit i Amsterdam så länge, men går efter det jag såg) och så finns det inga bilar alls i innerstaden i Venedig.

Åk dit om du får chansen, och har du tid kan jag rekommendera att åka "bussbåt" till öarna Mazzorbo, Burani och Murano som ligger utanför Venedig. :)

Svar: Åh tack så jättemycket för tipsen!! Kommer absolut åka dit, hoppas kunna göra det i vår/sommar! :)
Corny

URL: http://blogg.anniesfotografier.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0