Flykten från Sverige



Det som händer i världen idag är vidrigt. Jag har svårt att greppa det. Att människor flyr från sina liv över svarta hav, att de drunknar utanför Europas gränser. Att de måste välja mellan död och död. 
Allt detta på grund av andra människor. Politik och krig som styrs av andra människor. Andra människor som låter detta hända.
Och jag kan för mitt liv inte förstå hur Europa möter dem med taggtråd och pepparspray. När de har flytt från sina hem och inte har någonstans att ta vägen, inte ens kläder att ta på sig. Hur kan man vara så hjärtlös? 
Jag är så otroligt glad över att så många ändå engagerar sig, jag är så glad över alla insamlingar och att vårt fina Sverige har hjälpt till med båtar. Alla människor som GÖR något, de ger mig hopp om världen. 

Den här låten med Loke, den är så skrämmande aktuell idag. Tänk om det var vi som satt i en läckande segelbåt påväg bort från vårt hemland, och fick se våra föräldrar, barn och vänner slitas ifrån oss. Jag mår illa. 

Jag har skänkt pengar till både Rädda Barnen och till Vi Gör Vad Vi Kan
Det kan du också göra ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0