Jobb

 

Hej på er!
Nu har min jobbsommar börjat, har gått bredvid två dagar nu och har en kvar innan jag börjar jobba på egen hand.
Jobbar ju i en ny stad nu vilket innebär många nya intryck, mycket att lära sig och många vårdtagare att lära känna.
Jag saknar mitt gamla jobb i Tranås, där var jag ordinarie vikarie och kunde ALLT om allt och alla. Alla rutiner, alla adresser, alla småsaker som var viktiga att komma ihåg. Minns till och med fortfarande vårdtagarnas nyckelnummer, portkoder och telefonnummer hahahah asså gud. Mitt jobb var som mitt andra hem.
Men så fort jag har lärt mig att hitta här i Mjölby och har lärt känna mina vårdtagare så kommer det nog gå galant här med!

Här följer en lista på de fraser jag fått höra flest gånger hittills:
- Varför har du en ring i näsan?
- Vad står det på din arm?
:-)

Jag är fruktansvärt stolt över min tatuering, men det finns ett enstaka tillfälle då jag på riktigt ångrar den. Och det är när man måste ha denna konversationen med en dement person:
- Vad har du för något på din arm?
- En tatuering.
- Vad står det för något?
- "They can't tear us apart" står det.
- Ja men vad BETYDER det?
- Jaadu... "De kan inte slita oss från varandra....?"
- Vad betyder det?
*upprepa gånger 7*

Gick ca hundra mil på jobbet idag, och sedan mötte jag Martin vid hans jobb för vi skulle gå och handla. Är helt mör i benen nu så jag tänker sitta i sängen hela kvällen hahah! Imorgon går jag kvällspass så jag får sovmorgon. Ser mest fram emot kvällspassen tror jag eftersom jag är sjukt morgontrött, och det är ju ändå så ljust nu om kvällarna.

Hoppas ni har det fint!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0