Lördagslyx




Idag regnar det över lilla Mjölby, men istället för att sitta inne och sura så tog vi bilen och åkte till Tranås (där det givetvis också regnade) och gick på loppis.
Vi handlade fina kryddpåsar och så gick vi till en delikatessbutik och köpte ost över disk, vilket är ungefär det bästa jag vet. Det känns så lyxigt att få provsmaka och sedan få den uppskuren precis som man vill ha och inslagen. 
Vi köpte en brieost och sedan två "vanliga", en lite torrare men ungefär samma goda smak. 

Ikväll ska vi äta detta med lite mer tillbehör, men redan när vi kom hem gjorde vi iordning en liten miniostbricka :)
Just att "lyxa till det" med ost och kex är typ det bästa jag vet, det behöver inte vara något fancy, bara något som inte är så vardagligt!

Så nu vill jag ha era bästa tips på vardagslyx, som inte är allt för onyttigt, och heller inte allt för komplicerat!
Men ändå något som får er att må lite extra bra :)

Resten av den här helgen ska jag plugga till mitt läkemedelsprov på onsdag, så jag uppdaterar inte så värst mycket här!
Hoppas ni förstår ♥


Postat av: Grodan
2016-05-14 - 20:00:04

Åh, ost! Jag älskar ost! Jag och min sambo hade ostkväll för ett tag sen, massa ostar man inte ens kunde uttala namnet på :D

Svar: det är sååå gott! vi brukar bara be om att få smaka på några stycken och sen köper vi lite av varje, tycker det är så roligt att smaka något annorlunda! nu saknas bara lite chark också ;)
Corny

URL: http://borntolose.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0